Lagledere

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

TRENERTEAM NIL UNGDOMSFOTBALL / SENIOR 2020:

Senior menn:

Preben Halmøy Dahlberg  Hovedtrener      908 38 268   prebendahlberg@gmail.com


G 19: (2001/02/03)

Tor Arne Rolland                Hovedtrener     997 95 852     toraroll@gmail.com

Ragnar Davidsen               Lagleder            988 81 132    ragnar.davidsen@ntebb.no

 

G 16-1 (2004) 

Stein Arve Årseth              Hovedtrener     994 11 881      steinarve1974@gmail.com        

Espen Einvik                      Ass. trener        402 44 154      espeneinvik@hotmail.com 

Ronny Grannes                 Ass. trener        950 66 927      ronny@grannesrock.no 

Geir Åge Sylstad               Ass. trener        913 71 876      gsylstad@hotmail.com 

Espen Sandmo                 Ass. trener        951 16 310       espen.sandmo@nrk.no 

 

G 16-2 (2005/06)

Per Ivar Fornes                 Hovedtrener      416 56 083      per.ivar@mnvekst.no  

Bjørn Fjær                        Ass. trener         906 11 049      bjorn.fjaer@ntebb.no

 

G 13 (2007)

Knut Erik Heia                 Hovedtrener      477 50 189       knut-erik.heia@namsos.kommune.no  

Morten Hugdal               Lagleder            906 31 071        morten.hugdal@moller.no

 

Senior kvinne:

Torbjørn Engen               Hovedtrener      951 06 554         torbjrn.engen@ntebb.no

Sveinung Aagård            Hovedtrener      413 11 890         sveinung.aagard@namsos.kommune.no

 

J 17

Sveinung Aagård              Hovedtrener      413 11 890         sveinung.aagard@namsos.kommune.no

Rita Øie                             Ass. trener         996 36 061         oie.rita@gmail.com

Vegard Sævik                    Ass. trener         907 85 515         ve-sae@online.no

Bente Duun                       Lagleder            909 98 082         bente.k.duun@nord.no


 

TRENERTEAM BARNEFOTTBALL – 2020:

J 2013

John Folke Ledang           Hovedtrener       995 10 010          jonle@trondelagfylke.no

Geir Martinsen                 Lagleder               901 41 322         gillemartinsen@hotmail.com

 

G 2013

Jørgen Wien                      Hovedtrener      904 00 502        jorgen.wien@gmail.com

Morten Aas                       Lagleder             971 14 898        morten_aas@hotmail.com

 

J + G 2012

Tord Moe                           Hovedtrener      415 52 811       tord@reture-nt.no

Camilla Juliussen               Lagleder             908 84 310       camilla.juliussen@gmail.com

                                                                                                                                                               

MIX 2011

Arne Isak Aursand             Hovedtrener      971 45 315        arneisak@hotmail.com

 

G10 (2010)

John Folke Ledang           Hovedtrener      995 10 010           jonle@trondelagfylke.no

Line Forkner                     Lagleder             907 10 215          lineforkner@gmail.com                

 

J11 (2009)

Elin Haagensen              Hovedtrener       932 70 946           elin.haagensen@hotmail.com

Kristoffer Følstad            Ass. trener          905 45 433           kristofferfolstad@gmail.com

Sten Anders Øien           Ass. trener          907 72 024           stoi@hth.no

Jane Fjellet                      Lagleder            916 22 376           jane.fjellet@namsos.kommune.no

 

G11 (2009)

Øistein Aagård                Hovedtrener       915 78 964           oistein.aagaard@hotmail.com

Olav Hegge Selnes          Ass. trener          922 24 170           olavkhegge.selnes@namsos.kommune.no


J 2008

Anders H. Strand              Hovedtrener      958 14 374           anders@haagensen.org  

Irina Fyrileiv                      Lagleder             990 46 737           irina.fyrileiv74@gmail.com


 

NIL DIAMONDS

                                                                              



0 Kommentar

Skader og forsikring

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

Verditema 2019 er Skader og forsikring

All aktivitet i fotball-Norge bygger på NNFs verdier trygghet, glede, respekt og likeverd. Hovedoppgaven til en idrettsklubb er å få barn og unge i fysisk aktivitet og skape en arena som i størst mulig grad er med på å sikre dem en god, sunn og trygg oppvekst. NIL fotball er med andre ord en viktig bidragsyter til barn, ungdoms og voksnes helse.

Skader er en del av fotball hverdagen, men det er mye klubben kan gjøre for å forebygge skader og hjelpe spillere på best mulig måte når en skade er oppstått

Dette stiller krav til klubbens medlemmer, involverte og engasjerte. Vi er alle med på å skape den kulturen vi ønsker hos oss

Plan- gjennomføring

Mars:

  • Presentasjon og gjennomgang av tema på klubbens årlige verdimøte med fysioterapeut
  • Tema kveld for spillere og trenerteam med fysioterapeut.

Tema taes opp på

  • Trener/lagleder møter.
  • Foreldremøter
  • Spillermøter

Retningslinjer

Trener team:

  • Trenere og ledere er rollemodeller og vil sette standarden for våre barn og ungdom.
  • Strukturert oppvarmingsprogram reduserer risikoen med opptil 50 %. sørg for god og varierte oppvarmingsøkter. 
  • Treningsøkta.no «sjef over ballen» = gode oppvarmingsøvelser

Foresatte:

  • Info: skadefri.no

NFFs utvidete individuelle forsikringer



0 Kommentar

Tema 2018 - Ernæring

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

All aktivitet i fotball-Norge bygger på NNFs verdier trygghet, glede, respekt og likeverd. Hovedoppgaven til en idrettsklubb er å få barn og unge i fysisk aktivitet og skape en arena som i størst mulig grad er med på å sikre dem en god, sunn og trygg oppvekst. NIL fotball er med andre ord en viktig bidragsyter til barn, ungdoms og voksnes helse.

«Uten mat og drikke, duger helten ikke» men for «helten», uansett alder og nivå, er det ikke det samme hva han eller hun spiser og drikker. Mat og drikke påvirker nemlig alt fra prestasjon, restitusjon og ytelse til sykdom, konsentrasjon og humør. Mat, drikke og søvn er viktige elementer hver for seg, sammen er de nøkkelen til et bedre liv.

Hvorfor fokusere på kosten? 

Et sunt kosthold gir oss blant annet: 

  • Sterkere immunforsvar.
  • Bedre mental kapasitet= konsentrasjon og teknikk
  • Kortere restitusjon= raskere utvikling, økt mestring
  • Økt fysisk arbeidskapasitet= sterkere og mer utholdende, trene lenger, mer og hardere.

Dette stiller krav til klubbens medlemmer, involverte og engasjerte. Vi er alle med på å skape den kulturen vi ønsker hos oss


Plan- gjennomføring

  • Presentasjon og gjennomgang av tema på klubbens årlige verdimøte med ernæringsfysiolog: Februar
  • Tema kveld for spillere, med ernæringsfysiolog: Mars

Tema taes opp på

  • Trener/lagleder møter.
  • Foreldremøter
  • Spillermøter

Trener team

Trenere og ledere er rollemodeller og vil sette standarden for våre barn og ungdom. Oppfordre til sunt kosthold og sunne holdninger.

  • Legg til rette for nok drikkepauser, oppfordre til å ha med frukt/brødmat på trening
  • Felles matpakke på bortekamper?

Foresatte:

Som foresatte er vi rollemodeller for våre barn og unge, det vi gjør setter standarden for hvilke valg barn og unge tar.

  • Mat før og etter trening: alle bør sørge for å drikke/spise noe sunt og næringsrikt før man skal på trening eller kamp. Da orker kroppen mer og konsentrasjonen blir bedre.
  • I en idrettsklubb har fysisk aktivitet hovedfokuset, men vi ser dessverre at aktivitetsnivået i samfunnet er synkende. Oppfordrer alle som har mulighet til å gå / sykle til trening- kamp.
  • Skjermfritt soverom, oppfordre til å la mobil/ tv være avslått ….»største søvntyver»
  • Bamas idrettsfrukt: sponser ved å gi 60 % rabatt på frukt, grønt. 
  • Bendit produkter og juice- enten det er til trening, samlinger, kamp m.m. 
  • www.rockemat.no finner du oppskrifter og tips om gode og enkle retter

Spillere:

  • Trening : drikk vann hvis økten varer 1 time, saft/vann dersom mer enn 1 time. Spis et måltid 2-3 timer før trening. Spis eller drikk et lite måltid 1 time før trening hvis du er litt sulten. = Aldri sulten på trening
  • Etter trening: viktig at kroppen raskt får tilført mat og drikke= restitusjon. Spis litt innen 30 m etter trening ( frukt/brødskive/youghurt)
  • Kamp: dager med flere fysiske aktiviteter/ kamper. Planlegg dagen, lag flere matpakker J
  • kort tid mellom aktiviteter: fint brød m/ syltetøy evnt honning. Banan.
  • etter aktivitet: brødskiver med proteinrikt pålegg ( kjøtt, egg, fisk og ost ) melk
  • Ikke brus, for mye sukker og lite annen næring.


Cup/ turnering, kveldsmat i klubbhuset og hjemmekamp:

  • Servering av frukt på hjemme kamper til besøkende lag og hjemmelag.
  • Frukt og sunne alternativ tilgjengelig.

Styret januar 2018


0 Kommentar

Bydelsserien NIL-Høknesbrenna

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

NIL Fotball har tilbud til alle som spiller i bydelserien og som sokner til NIL-Høknesbrenna.

Kontaktinformasjon:

Hartvig Jacobsen, hartvigjacobsen@icloud.com


Info foresatte:

NIL fotball har åpent klubbhus hver mandag og onsdag 18.00- 21.00 hvor det serveres kveldsmat. Alle er velkommen!.

NIL fotball, barnefotballansvarlig: Hartvig Jacobsen, hartvigjacobsen@icloud.com


www.bydelsserien.org:

Her finner man alt av info angående bydelsserien: regler, spilletid, terminlister og navn på alle trenere/ lagledere.

  • Medlemsavgift: Alle spillere registreres og betaler medlemsavgift kr 200,- pr år.
  • Faktura mottas, i løpet av mai/juni mnd. ( trener/lagleder ordner dette)
  • Treningsavgift: kr 900,- pr år.
  • Alle medlemmer i NIL får 20 % på kjøp av fotballutstyr hos vår sponsor Nava.

Dette dekker/legger NIL til rette for:

  • Spiller drakter
  • Trening
  • Deltagelse på fotballcuper
  • Kveldsmat
  • Kursing av trenere/lagledere

Velkommen til Namsos IL Fotball, informasjonshefte (PDF)


Info lagleder/ trener:

  • Trener/ lagleder fyller ut liste for sitt lag, med navn barn og foresatte. Den sendes NIL fotballs økonomileder.
  • Dommere: Må trener/lagleder ordne til hjemmekamp. Om det er behov for bistand har NIL fotball flere rekruttdommere som bistår..
  • NIL dekker fotballcupdeltagelse for deres lag. Faktura sendes økonomi leder i klubben.
    • Dommer honorar dekkes av klubben. Regning legges i blå postkasse v/ klubbhuset.
  • Kystbycup Rørvik, Skagecup, Bangsundcup. Trener/lagleder melder på antall lag.
  • Namsoscup er laget automatisk påmeldt på, ved deltagelse i bydelserien.
  • NIL dekker kurs for trener/ lagledere: Barnefotball kveld og trener kurs.


    • Barnefotballkurs avvikles på våren. Info om dato mm. publiseres i god tid.
    • Barnefotballansvarlig i klubben, er ansvarlig for kurs.
    • Trenerkurs for trenere/lagledere, ta kontakt med barnefotball ansvarlig så får dere oversikt over tiltenkte kurs.

0 Kommentar

TUSEN HJERTELIG TAKK

Postet av Namsos IL - Fotball den 9. Mai 2019

Namsos IL Fotball organiserer i 2019, barnefotball, ungdomsfotball, seniorfotball og tilrettelagt fotball og teller ca 350 aktive spillere. Derfor er ditt bidrag som grasrotgiver med på at vi kan fortsette dette verdifulle arbeidet. Tusen takk for din støtte!


0 Kommentar

Levert av IdrettenOnline