Lagledere

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

Lag

Lagleder

E-post

Mobil

Damer senior

Beate Asbøll

beate@hoknes.no

916 65 098

J 15

Jane Fjellet
Bente Duun

jane_fjellet@hotmail.com

916 22 376

Herrer senior

Ove Bolkan

ove.bolkan@ntebb.no

900 32 058

G 19

Lars Petter Langås

lars.petter.langas@namdalshagen.no

951 52 151

G 16 -(1)
G 16 -(2)

Morten Mohrsen
Lasse Brattås


 lasse.brattaas@gmail.com

917 06 267
 952 78 000

G 14

Sten Helge Jøssund

sjoessund@oceaneering.com

902 08 205 





G 12

Morten Hugdal

morten.hugdal@moller.no

906 31 071

NIL Diamonds

Åse Nordgård

ase.nordgard@gmail.com

977 92 204



Skader og forsikring

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

Verditema 2019 er Skader og forsikring

All aktivitet i fotball-Norge bygger på NNFs verdier trygghet, glede, respekt og likeverd. Hovedoppgaven til en idrettsklubb er å få barn og unge i fysisk aktivitet og skape en arena som i størst mulig grad er med på å sikre dem en god, sunn og trygg oppvekst. NIL fotball er med andre ord en viktig bidragsyter til barn, ungdoms og voksnes helse.

Skader er en del av fotball hverdagen, men det er mye klubben kan gjøre for å forebygge skader og hjelpe spillere på best mulig måte når en skade er oppstått

Dette stiller krav til klubbens medlemmer, involverte og engasjerte. Vi er alle med på å skape den kulturen vi ønsker hos oss

Plan- gjennomføring

Mars:

  • Presentasjon og gjennomgang av tema på klubbens årlige verdimøte med fysioterapeut
  • Tema kveld for spillere og trenerteam med fysioterapeut.

Tema taes opp på

  • Trener/lagleder møter.
  • Foreldremøter
  • Spillermøter

Retningslinjer

Trener team:

  • Trenere og ledere er rollemodeller og vil sette standarden for våre barn og ungdom.
  • Strukturert oppvarmingsprogram reduserer risikoen med opptil 50 %. sørg for god og varierte oppvarmingsøkter. 
  • Treningsøkta.no «sjef over ballen» = gode oppvarmingsøvelser

Foresatte:

  • Info: skadefri.no

NFFs utvidete individuelle forsikringer




Tema 2018 - Ernæring

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

All aktivitet i fotball-Norge bygger på NNFs verdier trygghet, glede, respekt og likeverd. Hovedoppgaven til en idrettsklubb er å få barn og unge i fysisk aktivitet og skape en arena som i størst mulig grad er med på å sikre dem en god, sunn og trygg oppvekst. NIL fotball er med andre ord en viktig bidragsyter til barn, ungdoms og voksnes helse.

«Uten mat og drikke, duger helten ikke» men for «helten», uansett alder og nivå, er det ikke det samme hva han eller hun spiser og drikker. Mat og drikke påvirker nemlig alt fra prestasjon, restitusjon og ytelse til sykdom, konsentrasjon og humør. Mat, drikke og søvn er viktige elementer hver for seg, sammen er de nøkkelen til et bedre liv.

Hvorfor fokusere på kosten? 

Et sunt kosthold gir oss blant annet: 

  • Sterkere immunforsvar.
  • Bedre mental kapasitet= konsentrasjon og teknikk
  • Kortere restitusjon= raskere utvikling, økt mestring
  • Økt fysisk arbeidskapasitet= sterkere og mer utholdende, trene lenger, mer og hardere.

Dette stiller krav til klubbens medlemmer, involverte og engasjerte. Vi er alle med på å skape den kulturen vi ønsker hos oss


Plan- gjennomføring

  • Presentasjon og gjennomgang av tema på klubbens årlige verdimøte med ernæringsfysiolog: Februar
  • Tema kveld for spillere, med ernæringsfysiolog: Mars

Tema taes opp på

  • Trener/lagleder møter.
  • Foreldremøter
  • Spillermøter

Trener team

Trenere og ledere er rollemodeller og vil sette standarden for våre barn og ungdom. Oppfordre til sunt kosthold og sunne holdninger.

  • Legg til rette for nok drikkepauser, oppfordre til å ha med frukt/brødmat på trening
  • Felles matpakke på bortekamper?

Foresatte:

Som foresatte er vi rollemodeller for våre barn og unge, det vi gjør setter standarden for hvilke valg barn og unge tar.

  • Mat før og etter trening: alle bør sørge for å drikke/spise noe sunt og næringsrikt før man skal på trening eller kamp. Da orker kroppen mer og konsentrasjonen blir bedre.
  • I en idrettsklubb har fysisk aktivitet hovedfokuset, men vi ser dessverre at aktivitetsnivået i samfunnet er synkende. Oppfordrer alle som har mulighet til å gå / sykle til trening- kamp.
  • Skjermfritt soverom, oppfordre til å la mobil/ tv være avslått ….»største søvntyver»
  • Bamas idrettsfrukt: sponser ved å gi 60 % rabatt på frukt, grønt. 
  • Bendit produkter og juice- enten det er til trening, samlinger, kamp m.m. 
  • www.rockemat.no finner du oppskrifter og tips om gode og enkle retter

Spillere:

  • Trening : drikk vann hvis økten varer 1 time, saft/vann dersom mer enn 1 time. Spis et måltid 2-3 timer før trening. Spis eller drikk et lite måltid 1 time før trening hvis du er litt sulten. = Aldri sulten på trening
  • Etter trening: viktig at kroppen raskt får tilført mat og drikke= restitusjon. Spis litt innen 30 m etter trening ( frukt/brødskive/youghurt)
  • Kamp: dager med flere fysiske aktiviteter/ kamper. Planlegg dagen, lag flere matpakker J
  • kort tid mellom aktiviteter: fint brød m/ syltetøy evnt honning. Banan.
  • etter aktivitet: brødskiver med proteinrikt pålegg ( kjøtt, egg, fisk og ost ) melk
  • Ikke brus, for mye sukker og lite annen næring.


Cup/ turnering, kveldsmat i klubbhuset og hjemmekamp:

  • Servering av frukt på hjemme kamper til besøkende lag og hjemmelag.
  • Frukt og sunne alternativ tilgjengelig.

Styret januar 2018



Bydelsserien NIL-Høknesbrenna

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

NIL Fotball har tilbud til alle som spiller i bydelserien og som sokner til NIL-Høknesbrenna.

Kontaktinformasjon:

Hartvig Jacobsen, hartvigjacobsen@icloud.com


Info foresatte:

NIL fotball har åpent klubbhus hver mandag og onsdag 18.00- 21.00 hvor det serveres kveldsmat. Alle er velkommen!.

NIL fotball, barnefotballansvarlig: Hartvig Jacobsen, hartvigjacobsen@icloud.com


www.bydelsserien.org:

Her finner man alt av info angående bydelsserien: regler, spilletid, terminlister og navn på alle trenere/ lagledere.

  • Medlemsavgift: Alle spillere registreres og betaler medlemsavgift kr 200,- pr år.
  • Faktura mottas, i løpet av mai/juni mnd. ( trener/lagleder ordner dette)
  • Treningsavgift: kr 900,- pr år.
  • Alle medlemmer i NIL får 20 % på kjøp av fotballutstyr hos vår sponsor Nava.

Dette dekker/legger NIL til rette for:

  • Spiller drakter
  • Trening
  • Deltagelse på fotballcuper
  • Kveldsmat
  • Kursing av trenere/lagledere

Velkommen til Namsos IL Fotball, informasjonshefte (PDF)


Info lagleder/ trener:

  • Trener/ lagleder fyller ut liste for sitt lag, med navn barn og foresatte. Den sendes NIL fotballs økonomileder.
  • Dommere: Må trener/lagleder ordne til hjemmekamp. Om det er behov for bistand har NIL fotball flere rekruttdommere som bistår..
  • NIL dekker fotballcupdeltagelse for deres lag. Faktura sendes økonomi leder i klubben.
    • Dommer honorar dekkes av klubben. Regning legges i blå postkasse v/ klubbhuset.
  • Kystbycup Rørvik, Skagecup, Bangsundcup. Trener/lagleder melder på antall lag.
  • Namsoscup er laget automatisk påmeldt på, ved deltagelse i bydelserien.
  • NIL dekker kurs for trener/ lagledere: Barnefotball kveld og trener kurs.


    • Barnefotballkurs avvikles på våren. Info om dato mm. publiseres i god tid.
    • Barnefotballansvarlig i klubben, er ansvarlig for kurs.
    • Trenerkurs for trenere/lagledere, ta kontakt med barnefotball ansvarlig så får dere oversikt over tiltenkte kurs.


TUSEN HJERTELIG TAKK

Postet av Namsos IL - Fotball den 9. Mai 2019

Namsos IL Fotball organiserer i 2019, barnefotball, ungdomsfotball, seniorfotball og tilrettelagt fotball og teller ca 350 aktive spillere. Derfor er ditt bidrag som grasrotgiver med på at vi kan fortsette dette verdifulle arbeidet. Tusen takk for din støtte!



Levert av IdrettenOnline