Velkommen til 3v3 martnascup i Namsos

Postet av Namsos IL - Fotball den 12. Jun 2019

Lørdag 17. august arrangerer NIL Fotball 3v3 cup for 8 gang. Meld på ditt lag til fotballfesten, som foregår Martnaslørdagen i Kleppen.

3v3-cup er en fotballfest som skaper mange ballberøringer for alle. Kort vei til mål gir mye angreps- og forsvarsspill. Mye spilltid for alle spillere. En morsom og aktiv opplevelse med mye glede. NIL ønsker å være med å fremme smålagspill gjennom 3v3 turneringer.


  • Klasse inndeling: g/j 6-14 år
  • Påmeldingsfrist: 10 august
  • Kampoppsett vil bli lagt ut innen 15 august
  • Premiering: Alle spillere får deltagermedalje. Sluttspill i årsklassene j/g 13-14 år. Pokal til 1 og 2 plass
  • Fair Play premie til det laget som utmerker seg med gode sportslige holdninger på og utenfor banen
  • Pris pr lag er kr 600,-. Del skal meldes på min 4 spillere til hvert lag. Dette betales på konto: 4448.50.31763 før turneringen starter. (kvittering forevises v/registrering)
  • Spillerliste fylles ut i sekretariatet i NIL klubbhus ved ankomst


Klikk her for påmelding

Spilleregler


Bli med på turneringen som Norges fotballforbund anbefaler. Deltagerne opplever en høyere scoringsfrekvens enn «vanlig fotball» og alle spillere får vanligvis score mål, noe som gir økt fotballglede og mestringsfølelse.


Vi ønsker alle velkommen til en trivelig og fartsfylt fotballdag i Namsos!


Har du spørsmål:

post@namsosfotball
tlf: 97784330



Velkommen til ekstraordinært årsmøte

Postet av Namsos IL - Fotball den 12. Jun 2019

Onsdag 26 juni kl 18.00 i NIL klubbhus.

Sakliste:

1. Valg styremedlem

   v/ valgkomiteen


MVH NIL fotball

Styret



Lagledere

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

Lag

Lagleder

E-post

Mobil

Damer senior

Beate Asbøll

beate@hoknes.no

916 65 098

J 15

Jane Fjellet
Bente Duun

jane_fjellet@hotmail.com

916 22 376

Herrer senior

Ove Bolkan

ove.bolkan@ntebb.no

900 32 058

G 19

Lars Petter Langås

lars.petter.langas@namdalshagen.no

951 52 151

G 16 -(1)
G 16 -(2)

Morten Mohrsen
Lasse Brattås


 lasse.brattaas@gmail.com

917 06 267
 952 78 000

G 14

Sten Helge Jøssund

sjoessund@oceaneering.com

902 08 205 





G 12

Morten Hugdal

morten.hugdal@moller.no

906 31 071

NIL Diamonds

Åse Nordgård

ase.nordgard@gmail.com

977 92 204



Skader og forsikring

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

Verditema 2019 er Skader og forsikring

All aktivitet i fotball-Norge bygger på NNFs verdier trygghet, glede, respekt og likeverd. Hovedoppgaven til en idrettsklubb er å få barn og unge i fysisk aktivitet og skape en arena som i størst mulig grad er med på å sikre dem en god, sunn og trygg oppvekst. NIL fotball er med andre ord en viktig bidragsyter til barn, ungdoms og voksnes helse.

Skader er en del av fotball hverdagen, men det er mye klubben kan gjøre for å forebygge skader og hjelpe spillere på best mulig måte når en skade er oppstått

Dette stiller krav til klubbens medlemmer, involverte og engasjerte. Vi er alle med på å skape den kulturen vi ønsker hos oss

Plan- gjennomføring

Mars:

  • Presentasjon og gjennomgang av tema på klubbens årlige verdimøte med fysioterapeut
  • Tema kveld for spillere og trenerteam med fysioterapeut.

Tema taes opp på

  • Trener/lagleder møter.
  • Foreldremøter
  • Spillermøter

Retningslinjer

Trener team:

  • Trenere og ledere er rollemodeller og vil sette standarden for våre barn og ungdom.
  • Strukturert oppvarmingsprogram reduserer risikoen med opptil 50 %. sørg for god og varierte oppvarmingsøkter. 
  • Treningsøkta.no «sjef over ballen» = gode oppvarmingsøvelser

Foresatte:

  • Info: skadefri.no

NFFs utvidete individuelle forsikringer




Tema 2018 - Ernæring

Postet av Namsos IL - Fotball den 13. Mai 2019

All aktivitet i fotball-Norge bygger på NNFs verdier trygghet, glede, respekt og likeverd. Hovedoppgaven til en idrettsklubb er å få barn og unge i fysisk aktivitet og skape en arena som i størst mulig grad er med på å sikre dem en god, sunn og trygg oppvekst. NIL fotball er med andre ord en viktig bidragsyter til barn, ungdoms og voksnes helse.

«Uten mat og drikke, duger helten ikke» men for «helten», uansett alder og nivå, er det ikke det samme hva han eller hun spiser og drikker. Mat og drikke påvirker nemlig alt fra prestasjon, restitusjon og ytelse til sykdom, konsentrasjon og humør. Mat, drikke og søvn er viktige elementer hver for seg, sammen er de nøkkelen til et bedre liv.

Hvorfor fokusere på kosten? 

Et sunt kosthold gir oss blant annet: 

  • Sterkere immunforsvar.
  • Bedre mental kapasitet= konsentrasjon og teknikk
  • Kortere restitusjon= raskere utvikling, økt mestring
  • Økt fysisk arbeidskapasitet= sterkere og mer utholdende, trene lenger, mer og hardere.

Dette stiller krav til klubbens medlemmer, involverte og engasjerte. Vi er alle med på å skape den kulturen vi ønsker hos oss


Plan- gjennomføring

  • Presentasjon og gjennomgang av tema på klubbens årlige verdimøte med ernæringsfysiolog: Februar
  • Tema kveld for spillere, med ernæringsfysiolog: Mars

Tema taes opp på

  • Trener/lagleder møter.
  • Foreldremøter
  • Spillermøter

Trener team

Trenere og ledere er rollemodeller og vil sette standarden for våre barn og ungdom. Oppfordre til sunt kosthold og sunne holdninger.

  • Legg til rette for nok drikkepauser, oppfordre til å ha med frukt/brødmat på trening
  • Felles matpakke på bortekamper?

Foresatte:

Som foresatte er vi rollemodeller for våre barn og unge, det vi gjør setter standarden for hvilke valg barn og unge tar.

  • Mat før og etter trening: alle bør sørge for å drikke/spise noe sunt og næringsrikt før man skal på trening eller kamp. Da orker kroppen mer og konsentrasjonen blir bedre.
  • I en idrettsklubb har fysisk aktivitet hovedfokuset, men vi ser dessverre at aktivitetsnivået i samfunnet er synkende. Oppfordrer alle som har mulighet til å gå / sykle til trening- kamp.
  • Skjermfritt soverom, oppfordre til å la mobil/ tv være avslått ….»største søvntyver»
  • Bamas idrettsfrukt: sponser ved å gi 60 % rabatt på frukt, grønt. 
  • Bendit produkter og juice- enten det er til trening, samlinger, kamp m.m. 
  • www.rockemat.no finner du oppskrifter og tips om gode og enkle retter

Spillere:

  • Trening : drikk vann hvis økten varer 1 time, saft/vann dersom mer enn 1 time. Spis et måltid 2-3 timer før trening. Spis eller drikk et lite måltid 1 time før trening hvis du er litt sulten. = Aldri sulten på trening
  • Etter trening: viktig at kroppen raskt får tilført mat og drikke= restitusjon. Spis litt innen 30 m etter trening ( frukt/brødskive/youghurt)
  • Kamp: dager med flere fysiske aktiviteter/ kamper. Planlegg dagen, lag flere matpakker J
  • kort tid mellom aktiviteter: fint brød m/ syltetøy evnt honning. Banan.
  • etter aktivitet: brødskiver med proteinrikt pålegg ( kjøtt, egg, fisk og ost ) melk
  • Ikke brus, for mye sukker og lite annen næring.


Cup/ turnering, kveldsmat i klubbhuset og hjemmekamp:

  • Servering av frukt på hjemme kamper til besøkende lag og hjemmelag.
  • Frukt og sunne alternativ tilgjengelig.

Styret januar 2018



Levert av IdrettenOnline